Lanseringstrailern för Rainbow Six: Siege

Efter en del strul med matchmakingen är nu betatestet av Rainbow Six: Siege i full gång, och om bara några dagar släpps spelet i sin helhet.

Ubisoft har släppt lanseringstrailern för Rainbow Six: Sige, och den kallas för The Breach, och så här skriver studion om videon:

”Rainbow Six: Siege är en spännande, ny approach för förstapersonsskjutare som sätter taktisk strid och mästerlig förstörelse i centrum. Led dit team av unika Rainbow-soldater genom spännande stridsscenarion, och segra genom smarta förberedelser och strategisk improvisation.”

Rainbow Six Siege släpps den 1 december till Playstation 4, Xbox One samt PC, och ni ser videon nedan.

Rainbow Six: Siege-betan försenas

Under den förra veckan berättade Ubisoft att de ämnade att släppa lös en öppen beta för deras Rainbow Six: Siege, och den skulle ha dragit igång igår. Nu meddelar studion dock att de har problem med matchmaking-systemet, vilket gör att testversionen försenas.

Betaversionen ska dra igång inom kort, men Ubisoft delar inte med sig av något exakt datum. Detta ska emellertid inte påverka den officiella lanseringen av Rainbow Six: Siege som släpps den 1 december.

Öppen beta för Rainbow Six: Siege

Ubisoft höll ett stängt betatest för Rainbow Six: Siege under september, och om mindre än en vecka kommer studion att släppa lös en öppen beta till alla berörda format.

Studion vill försäkra sig om att alla bitar är på plats innan lanseringen, och den öppna betaversionen kommer att pågå mellan den 25 och 29 november. De som vill vara förberedda från start kommer emellertid att kunna förinstallera spelet redan den 23 november.

Rainbow Six: Sige släpps till Playstation 4, Xbox One och PC den 1 december, och det här blir alltså Ubisofts allra sista chans för justeringar – för att möjliggöra en så smidig lansering som möjligt av den multiplayer-fokuserade actionfesten.

The Division: skapa upp till fyra karaktärer på ett konto

Ubisoft släpper lös sitt The Division under nästa år, och nu avslöjar ‘Lead UI Artist’ Lars Vincent att varje konto kommer att kunna skapa upp till fyra karaktärer i det öppna actionäventyret.

Under en Q&A-video säger Vincent detta:

”Du kan skapa mer än en karaktär i The Division, du kan ha upp till fyra karaktärer tillgängliga samtidigt. Spelaren väljer vilken av dem som han eller hon vill spela med i startmenyn. Det betyder att du kan spela med dina vänner som befinner sig på olika karaktärsnivåer. Så, om en av mina vänner börjar spela The Division kan jag spela med honom, jag kan skapa en ny karaktär och hjälpa honom.”

The Division släpps den 8 mars nästa år, och nedan kan ni kika på hela Q&A-videon.

Assassin’s Creed-filmen ”är på god väg”

Ubisoft har varit relativt förtegna kring den kommande Assassin’s Creed-filmen, men i börja av året fick vi veta att den skulle gå upp på biograferna under julen 2016, och för en månad sedan avslöjades att Jeremy Irons (Batman vs. Superman: Dawn of Justice) och Brendan Gleeson (Braveheart) har fått varsin roll. Nu berättar Ubisoft också att filmen ”är på god väg.”

”Inspelningen av Assassin’s Creed-filmen är på väg, och det ser väldigt lovande ut,” berättade Ubisoft-chefen Yves Guillemot under företagets senaste kvartalsrapport.

Det är visserligen inte någon tung information, men detta avslöjar åtminstone att inspelningarna av Assassin’s Creed-filmen snart kommer att dra igång.

 

Rainbow Six: Siege väger in på 16,5 GB

Undertecknad var inte ensam om att fylla originalhårddisken till Playstation 4 kort efter konsolens lansering, och när vi får se spel som ligger på 50 GB är vi många som får sitta och radera titlar från hårddisken som inte har blivit avklarade ännu. Så länge kvalitén inte tummas på är det förstås trevligt när vi får se betydligt lättare spellanseringar, som Rainbow Six: Siege.

Den digitala Xbox-butiken avslöjar att Xbox One-versionen av Rainbow Six: Siege kommer att väga in på 16,54 GB. Det ger visserligen inte den exakta siffran för Playstation 4-versionen, men storleken lär inte skilja sig nämnvärt till Sonys stationära format.

Rainbow Six: Siege – enspelarläget visas upp

I slutet av september avslöjade Ubisoft att Rainbow Six: Siege inte kommer att innehålla någon enspelarkampanj, utan lägga allt krut på flerspelarläget online. Actionspelet kommer emellertid att innehålla ett spelläge som kallas för ”situations” där vi kommer att kunna testa spelets alla funktioner på egen hand, och nu har Youtube-användaren Westie lagt ut en video ”från ett event i London” som visar upp singleplayer-upplevelsen.

”Det finns inget handlingsbaserat spelläge i sig. Du går igenom din träning, där du får testa spelets olika apparater. Du kan spela mot mot AI-fiender i coop-läget genom alla kartor. Du kan skräddarsy matcher, så det är vad vi erbjuder rent singleplayer-mässigt,” berättade Mitchell för WhatCulture under EGX.

Rainbow Six: Siege släpps till Playstation 4, Xbox One samt PC den 1 december, och nedan kan ni kika på videon från singleplayer-upplevelsen.

Ubisoft visar mer från Rainbow Six: Siege

Nyligen höll Ubisoft ett betatest för Rainbow Six: Siege, och trots att versionen led av en del tekniska problem (vilket är anledningen till att man testar produkten innan lanseringen från första början) var det många som var positivt överraskade av upplevelsen. Under betatestet fick vi också veta att Rainbow Six: Siege kommer att lägga allt fokus på flerspelarupplevelsen och skippa en kampanj helt, och nu visar Ubisoft upp mer videorelaterat material från den kommande actionfesten.

Rainbow Six: Siege släpps till Playstation 4, Xbox One och PC den 1 december.

London visar upp sig i ny Assassin’s Creed: Syndicate-video

Imorgon släpper Ubisoft lös Assassin’s Creed: Syndicate till Playstation 4 och Xbox One (PC-versionen släpps först den 19 november) och det firar den franska spelutvecklaren med en ny video.

I trailern, som ni kan kika på nedan, visas det viktorianska London upp, och enligt Ubisoft är det en upplevelse som inte var möjlig under den förre detta konsolgenerationen.