GTA V har dragit in en halv miljard dollar på mikrotransaktioner

Rockstar har varit väldigt givmilda med sitt Grand Theft Auto V och dess onlineläge – Grand Theft Auto Online. För ett drygt år sedan släppte studion den stora Heists-uppdateringen, och den skapade ett sådant tryck på servrarna så att de packade ihop helt vid släppet. Utvecklarna har också erbjudit möjligheten till mikrotransaktioner, och nu avslöjar studion att de dragit in en halv miljard dollar på de små transaktionerna.

Vad detta kommer att ha för påverkan inför nästa del i serien återstår att se, men det står ganska klart att de kommer att lägga ett stort fokus på onlinedelen även den gången.

Grand Theft Auto Online – nytt flerspelarläge den 12 april

Rockstar fortsätter att pumpa ut gratismaterial till sitt Grnad Theft Auto V och dess onlineläge. Den kommande våruppdateringen dunkas ut den 12 april, och utvecklaren avslöjar att vi kommer att få se ett helt nytt flerspelarläge.

Multiplayer-upplevelsen heter Inch By Inch och läget förlitar sig på ett gott lagsamarbete. En av spelarna kommer att få uppgiften att agera kurir och plocka upp ett paket för att sedan ta sig till ett specifikt mål. Det är emellertid endast de övriga i laget som kommer att få använda vapen, så den som tar hand om varorna lämnas helt i sina lagmedlemmars händer.

Uppdateringen inkluderar även en stor bil som kan forsla ett helt gäng av kumpaner under GTA Onlines gatustrider. Fordonet heter ”Vapid Minivan” och dessutom kommer spelarna att kunna se fram emot både RP- och GTA$-bonusar. Vi får också se en rejäl rea hos Ammu-Nation som kommer att ha följande rabatterade priser:

Sniper Rifles – 25%
Sniper Rifle Attachments – 50%
Shotguns – 40%
Shotgun Attachments – 30%
Body Armor – 50%

Nu är det fritt fram att spela Heists till GTA V men några problem kvarstår

Igår släppte Rockstar lös Heists-uppdateringen till Grand Theft Auto V, och spelets servrar packade ihop helt. Nu är det emellertid fullt möjligt att ta sig in och spela GTA Online, men det finns fortfarande ett antal problem.

När vi testade online-läget för Playstation 4-versionen i eftermiddags var det fullt möjligt att ta sin in på servrarna, däremot var laddningstiderna otroligt långa, och flera gånger var vi tvungna att starta om spelet för att kunna fortsätta. Förhoppningsvis kommer Rockstar att stabilisera GTA Online ytterligare under kvällen, och snart ska vi förhoppningsvis kunna testa Heists utan att stöta på några problem.

Upplever du några problem med GTA Online, eller fungerar det smärtfritt för dig nu?