Inget offline-läge i Star Wars: Battlefront-betan

Snart drar Electronic Arts och Dice igång betatestet av deras Star Wars: Battlefront till Playstation 4, Xbox One och PC. Testversionen kommer att inkludera spelläget Survival Mission, vilket kommer att vara spelbart offline i det slutgiltiga originalet, men läget kommer endast att vara tillgängligt online i betaversionen.

”Offline-spel kommer inte att vara tillgängligt i betan,” berättar Battlefronts community manager Mat Everett i en post på Reddit. ”För betan krävs en internetuppkoppling för att kunna spela Mission-läget.”

Vi får inte någon anledning till varför betaversionen inte kommer att tillåta något offlinespel, men vi kommer att kunna testa Survival Mission på Tatooine själva eller tillsammans med en vän både lokalt (även om en internetuppkoppling krävs) och över nätet mellan den 8 till den 12 oktober.

Rainbow Six: Siege-betan förlängs igen

Ubisoft förlängde nyligen sin Rainbow Six: Siege-beta, och testversionen skulle ta slut idag. Nu får vi ytterligare tid med betaversionen när spelstudion utvidgar testtiden med tre extra dagar, och slutar först på söndag.

För att delta i den stängda Rainbow Six: Siege-betan krävs dock en nedladdningskod, och här kan ni kika på trailern där vi får en glimt av vad som bjuds i testversionen.

Rainbow Six: Siege släpps till Playstation 4, Xbox One samt PC den 1 december.

Ubisoft förlänger betatestet av Rainbow Six: Siege

Igår berättade vi om att Ubisoft var medvetna om alla problem som kretsade kring betaversionen av Rainbow Six: Siege. Bland annat var det många förhandsbokare som inte fick sin betakod i tid inför testversionens start, och det finns fortfarande folk som inte har fått något mail ännu – därför förlänger studion betatestet med tre dagar.

Rainbow Six: Siege-betan kommer att pågå till och med den 1 oktober, och Ubisoft säger att spelet får bra feedback av spelarna som fått tag i sin kod.

”De goda nyheterna är att de som fått tillgång [till betan] berättar att deras upplevelser har varit positiv! Vi har fått bra feedback gällande innehållet av betan, och matchmaking-funktionens och servrarnas stabilitet har redan förbättrats. Det finns fortfarande några problem att arbeta med, såklart, och vi kommer att fortsätta med dem under hela betaperioden. På grund av den rådande situationen kommer vi att förlänga den stängda betan med tre dagar. Den kommer att pågå till och med torsdagen den 1 oktober,” skriver Ubisoft på Reddit.

Har du fått tillgång till Ranbow Six: Siege-betan, och hur tycker du i så fall att testversionen fungerar?

 

Ubisoft är medvetna om Rainbow Six: Siege-problemen i betan

Ubisoft släppte nyligen lös betaversionen (kika gärna på trailern) för deras kommande förstapersonsskjutare Rainbow Six: Siege, och nu meddelar studion att de är medvetna om de serverproblem som testversionen lider av.

Spelstudion skriver att spelare har runt 60% chans att starta en multiplayer-match utan problem, och den siffran sjunker med 10 – 20% för den som stannar kvar i kön efter en omgång för att automatiskt starta en ny. Dessutom listar Ubisoft två andra problem.

      • När spelare försöker att ansluta sig till en match med ett fullt party är procenten för en lyckad matchstart lägre än för den som försöker ansluta sig till en omgång manuellt.
      • Spelarna kan få olika felmeddelanden (error 50 är den vanligaste.) Ubisoft undersöker anledningen till problemen och arbetar med att återställa dem.

Dessutom är det många som inte har fått sin betakod även om de förbokat Rainbow Six: Siege.

 

Den öppna Star Wars: Battlefront-betan får datum

I början av september fick vi veta att Dice skulle släppa lös en öppen Star Wars: Battlefront-beta under oktober, och nu har vi fått ett konkret datum.

Betaversionen kommer att bli tillgänglig för alla berörda format – Playstation 4, Xbox One samt PC –  den 8 oktober och pågår fram till och med den 12 samma månad. Vi kommer att få testa tre spellägen på lika många planeter, och vi kommer bland annat att få kriga med 39 andra spelare i Walker Assault på Hoth

Playstation 4- och Xbox One-versionerna av Star Wars: Battlefront-betan kommer att väga in på ungefär sju gigabyte, medan PC-versionen kommer att kräva närmare elva gigabyte av hårddisken.

 

Din chans att testa Need for Speed-betan till PS4

Electronic Arts har börjat ta emot ansökningar för en stängd betaversion av Need for Speed till Playstation 4 och Xbox One. Du kan lämna din intresseanmälan här fram till den 25 september klockan 10.00 svensk tid.

Förutom att spelarna får chansen att testa Need for Speed vill Electronic Arts förstås även vara säkra på att racingspelet fungerar som det ska när det släpps den 5 november.

”Om du deltar i den stängda betan hjälper du oss att utföra ett antal olika tekniska tester som kommer att hjälpa utvecklarna hos Ghost Games att förbereda lanseringen samtidigt som vi fortsätter att utveckla spelet,” skriver Electronic Arts på Need for Speeds hemsida.

Star Wars: Battlefront – öppen beta i oktober

Electronic Arts och Dice meddelar att alla som är sugna på Star Wars: Battlefront snart kommer att kunna testa betaversionen av onlineskjutaren. Testvarianten kommer att bli tillgänglig till alla berörda format – Playstation 4, Xbox One samt PC – och den drar igång i början av oktober.

Betaversionen kommer att ge oss möjligheten att strida tillsammans med upp till 39 andra krigssugna Star Wars-entusiaster i spelläget Walker Assault på planeten Hoth. Spelarna kommer att få möjlighet att svinga sina lasersvärd som Luke Skywalker samt Darth Vader – för den som väljer den mörka sidan.

Dessutom kommer vi att få testa på spelläget Survival Mission på Tatooine där vi kommer att få slåss vid sidan av en vän där målet är att försvara diverse objekt från fienden. Utöver detta får vi också tillgång till ytterligare ett spelläge kallat för Drop Zone, men det kommer Dice att berätta mer om när vi närmar oss oktober.

Star Wars: Battlefront släpps till Playstation 4, Xbox One och PC den 17 november.

Call of Duty: Black Ops 3-betan slår rekord

nyheter_ps4
Activision och Treyarch släppte lös Call of Duty: Black Ops 3-betan till alla Playstation 4-ägare under den förra helgen efter att testversionen endast varit tillgänglig för förhandsbokare innan. Nu meddelar utgivarna att betatestet slog rekord och lockade fler antal spelare än någon annan betaversion gjort till formatet.

Nu har spelaren dock inte kunnat vraka och välja bland mängder av öppna betatester till Playstation 4, och antalet spelare växer hela tiden, men det visar ändå att intresset för Call of Duty-serien fortfarande är enormt stort. Activision levererar dock inte några exakta siffror för antalet spelare, utan berättar bara att ”miljontals spelare” deltog.

Call of Duty: Black Ops 3-betan är tillgänglig för alla PS4-spelare

nyheter_ps4
Här om dagen berättade vi att Playstation 4-versionen av Call of Duty: Black Ops 3-betan uppdaterats med en ny bana, ett högre leveltak och ett nytt spelläge – ‘Uplink’ som gjorde entré i Call of Duty: Adwanced Warfare (läs gärna recensionen.) Testversionen var endast tillgänglig för de som förbokat spelet, men nu meddelar Treyarch att den är tillgänglig för alla Playstation 4-spelare.

Call of Duty: Black Ops 3 släpps till Playstation 4, PS3, Xbox One, Xbox 360 samt PC den 6 november.

Call of Duty: Black Ops 3-betan får stor uppdatering

nyheter_ps4
De Playstation 4-spelare som har tillgång till Call of Duty: Black Ops 3-betan kommer att få en hel del nytt material att sätta tänderna i idag.

Testversionen får en helt ny karta  – The Stronghold – och spelarna får också tillgång till spelläget Uplink som debuterade i Call of Duty: Advanced Warfare (läs gärna recensionen) i fjol. Dessutom utökas level-capen från 28 till 34.

Spelar du betaversionen av Call of Duty: Black Ops 3 (blir tillgänglig via förbokning) till Playstation 4, och vad tycker du om den i så fall?