Därför gör FromSoftware Sekiro: Shadows Die Twice

FromSoftwares Sekiro: Sadows Die Twice utannonserades under Microsofts E3-anförande i fjol, och under en intervju med Game Informer berör spelets producent, Hidetaka Miyazaki, varför de väljer att göra något annat än ett nytt Dark Souls-spel.helt

”We don’t really want to keep doing the same thing over and over again with our games. We want to try different approaches and different switching up the systems.”

Ett nytt varumärke ger förstås helt andra friheter än att experimentera med ett lika starkt och befintligt varumärke som Dark SoulsSekiro: Sadows Die Twice kommer emellertid att påminna en hel del om FromSoftwares Dark Souls-serie, men det ska exempelvis vara mer lättillgängligt och innehålla en hel del andra ingredienser som skiljer spelen åt.

Sekiro: Shadows Die Twice släpps till Xbox One, PlayStation 4 och PC den 22 mars.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.