Death Stranding – valet står mellan två grafikmotorer

Hideo Kojima utannonserade sitt Death Stranding under Sonys E3-konferens, och vi fick också lägga ögonen på den första teasern. I en intervju med Polygon berättar producenten att äventyret kan komma att använda en annan grafikmotor än den som användes för E3-trailern.

”[Jag vill använda en motor] som är kapabel till att porträttera alla visuella bitar av världen som jag vill visa upp,” berättar Kojima. ”Dessutom vill jag ha så många nya spelelement som möjligt som aldrig använts förr, och jag letar efter något som gör det möjligt att uppnå detta. Det fanns många kandidater, och från dem har vi minskat listan till två starka kandidater. En av dessa motorer användes för teasern, och den andra motorn har vi gjort flera olika mekaniska test med. Jag kan inte avslöja namnen, men vi måste bestämma oss snart.”

Kojima berättade också att han inte tror att det blir något teaser-demo som Ground Zero var för Metal Gear Solid V: The Phantom Pain eller P.T. var för det nedlagda Silent Hills.

”Det skulle inte vara kul i dagsläget, så jag tror inte att det kommer att hända, eftersom att jag vill göra något nytt.”

Källa: Polygon

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.