Rainbow Six: Siege – enspelarläget visas upp

I slutet av september avslöjade Ubisoft att Rainbow Six: Siege inte kommer att innehålla någon enspelarkampanj, utan lägga allt krut på flerspelarläget online. Actionspelet kommer emellertid att innehålla ett spelläge som kallas för ”situations” där vi kommer att kunna testa spelets alla funktioner på egen hand, och nu har Youtube-användaren Westie lagt ut en video ”från ett event i London” som visar upp singleplayer-upplevelsen.

”Det finns inget handlingsbaserat spelläge i sig. Du går igenom din träning, där du får testa spelets olika apparater. Du kan spela mot mot AI-fiender i coop-läget genom alla kartor. Du kan skräddarsy matcher, så det är vad vi erbjuder rent singleplayer-mässigt,” berättade Mitchell för WhatCulture under EGX.

Rainbow Six: Siege släpps till Playstation 4, Xbox One samt PC den 1 december, och nedan kan ni kika på videon från singleplayer-upplevelsen.

Ubisoft visar mer från Rainbow Six: Siege

Nyligen höll Ubisoft ett betatest för Rainbow Six: Siege, och trots att versionen led av en del tekniska problem (vilket är anledningen till att man testar produkten innan lanseringen från första början) var det många som var positivt överraskade av upplevelsen. Under betatestet fick vi också veta att Rainbow Six: Siege kommer att lägga allt fokus på flerspelarupplevelsen och skippa en kampanj helt, och nu visar Ubisoft upp mer videorelaterat material från den kommande actionfesten.

Rainbow Six: Siege släpps till Playstation 4, Xbox One och PC den 1 december.

Rainbow Six: Siege-betan förlängs igen

Ubisoft förlängde nyligen sin Rainbow Six: Siege-beta, och testversionen skulle ta slut idag. Nu får vi ytterligare tid med betaversionen när spelstudion utvidgar testtiden med tre extra dagar, och slutar först på söndag.

För att delta i den stängda Rainbow Six: Siege-betan krävs dock en nedladdningskod, och här kan ni kika på trailern där vi får en glimt av vad som bjuds i testversionen.

Rainbow Six: Siege släpps till Playstation 4, Xbox One samt PC den 1 december.

Ingen kampanj i Rainbow Six: Siege

Här om dagen fick vi veta att betatestet av Rainbow Six: Siege förlängdes till och med den 1 oktober, och nu berättar actionspelets Art Director Scott Mitchell att vi inte kommer att få någon kampanj som inkluderar en story. Istället kommer allt fokus att ligga på flerspelarstrider, även om vissa offline-funktioner kommer att inkluderas.

”Det finns inget handlingsbaserat spelläge i sig. Du går igenom din träning, där du får testa spelets olika apparater. Du kan spela mot mot AI-fiender i coop-läget genom alla kartor. Du kan skräddarsy matcher, så det är vad vi erbjuder rent singleplayer-mässigt,” berättar Mitchell för WhatCulture under EGX.

”Det är en bra grund för träning, och dessutom låser du upp samma material som du skulle göra i PvP. Du får fortfarande stjärnor och ryktespoäng.

Rainbow Six: Siege släpps till Playstation 4, Xbox One och PC den 1 december.

Ubisoft förlänger betatestet av Rainbow Six: Siege

Igår berättade vi om att Ubisoft var medvetna om alla problem som kretsade kring betaversionen av Rainbow Six: Siege. Bland annat var det många förhandsbokare som inte fick sin betakod i tid inför testversionens start, och det finns fortfarande folk som inte har fått något mail ännu – därför förlänger studion betatestet med tre dagar.

Rainbow Six: Siege-betan kommer att pågå till och med den 1 oktober, och Ubisoft säger att spelet får bra feedback av spelarna som fått tag i sin kod.

”De goda nyheterna är att de som fått tillgång [till betan] berättar att deras upplevelser har varit positiv! Vi har fått bra feedback gällande innehållet av betan, och matchmaking-funktionens och servrarnas stabilitet har redan förbättrats. Det finns fortfarande några problem att arbeta med, såklart, och vi kommer att fortsätta med dem under hela betaperioden. På grund av den rådande situationen kommer vi att förlänga den stängda betan med tre dagar. Den kommer att pågå till och med torsdagen den 1 oktober,” skriver Ubisoft på Reddit.

Har du fått tillgång till Ranbow Six: Siege-betan, och hur tycker du i så fall att testversionen fungerar?

 

Ubisoft är medvetna om Rainbow Six: Siege-problemen i betan

Ubisoft släppte nyligen lös betaversionen (kika gärna på trailern) för deras kommande förstapersonsskjutare Rainbow Six: Siege, och nu meddelar studion att de är medvetna om de serverproblem som testversionen lider av.

Spelstudion skriver att spelare har runt 60% chans att starta en multiplayer-match utan problem, och den siffran sjunker med 10 – 20% för den som stannar kvar i kön efter en omgång för att automatiskt starta en ny. Dessutom listar Ubisoft två andra problem.

      • När spelare försöker att ansluta sig till en match med ett fullt party är procenten för en lyckad matchstart lägre än för den som försöker ansluta sig till en omgång manuellt.
      • Spelarna kan få olika felmeddelanden (error 50 är den vanligaste.) Ubisoft undersöker anledningen till problemen och arbetar med att återställa dem.

Dessutom är det många som inte har fått sin betakod även om de förbokat Rainbow Six: Siege.

 

Tio kartor bekräftade för Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege kommer att innehålla tio flerspelarkartor när det släpps till Playstation 4, Xbox One och PC den 1 december. Detta berättar bandesignern Benoit Deschamps för PC Gamer, och fler kartor är redan under utveckling för DLC-släpp efter lanseringen.

Deschamps berättade att studion hade över 50 koncept för flerspelarkartorna, men att de förstås var tvungna att minska ned den faktiskta siffran.

”Som det är nu, så har vi tio kartor, men vi har fler planerade eftersom att vi redan nu arbetar på material som kommer att släppas efter lanseringen,” sade Deschamps.

En betaversion av Rainbow Six: Siege drar igång den 24 september och kommer bland annat att innehålla spelläget Terrohunt.

 

Rainbow Six: Siege försenas

Vi skulle få se Rainbow Six: Siege den 13 oktober, men nu meddelar Ubisoft att deras actionspel har råkat ut för en försening. Anledningen är att spelet behöver mer finslipning, och nu meddelar studion att vi får se Rainbow Six: Siege den 1 december istället.

”Det var inte ett enkelt beslut, men baserat på den feedback vi har fått, och baserat på våra egna tester, kände vi att det finns förbättringar som vi kan göra, inklusive en förbättring av co-op-upplevelsen för alla spellägen, vapen och prylar, samt meny och navigation. Vi tar lite mer tid på oss att göra dessa förändringar, och vi tror att det är den rätta saken att göra,” skriver Ubisoft i ett öppet meddelande.

Ubisoft har alltså en hel del finslipningar att göra, men den planerade stängda Rainbow Six: Siege-betan kommer att dra igång den 24 september som planerat.