God of War höll på att ”falla samman” – Barlog vill göra eget IP

Snart lanserar Sony och Santa Monica Studio God of War, och igår fick vi en ny trailer som visar upp actionäventyret till PlayStation 4 Pro. De första recensionerna (vår recension kommer inom kort) talar om en fantastisk upplevelse, men nu berättar regissören Cory Barlog att det fanns ett tillfälle under produktionen då hela spelet höll på att falla samman.

Under en intervju med Skill Up berättar Barlog att hela projektet höll på att gå i stöpet någon gång i mitten av produktionen, och teamet hade stora problem med att nå olika interna deadlines. Flertalet olika sekvenser fungerade inte, och studion hade stora svårigheter med att knäcka koden för att få till kameran. Regissören började tro att han skulle dra ned hela serien och förstöra God of War-varumärket.

Lyckligtvis tog sig Santa Monica Studio förbi hindren, och Barlog berättar också att han vill göra ett helt eget varumärke.

”Jag skulle verkligen vill skapa något eget härnäst, något som verkligen kommer från min vision till 100 procent,” sa Barlog.

God of War släpps till PlayStation 4 den 20 april.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s