Ingen permadöd i Hellblade?

Det har stormat kring Team Ninjas Hellblade: Senua’s Sacrifice. Det dök upp ett rykte som sa att spelaren skulle råka ut för permadöd om Senua fick möta döden för många gånger, men det verkar som om detta inte stämmer.

I öppningssekvensen får vi läsa följande text: ”The Dark rot will grow each time you fail. If the Rot reaches Senua’s head, her quest is over. And all progress will be lost.” Det låter onekligen som om sparfilen skulle raderas om Senua dör för många gånger, men PCGamesN har satt spelet på prov. När de avsiktligen dog av en och samma fiende 50 gånger på svårighetsgraden ”Hard,” klättrade ”The Dark Rot” bara upp till protagonistens armbåge. Istället skapar spelet en ”artificiell rot” som utvecklar sig ju längre in i äventyret spelaren kommer, för att på så sätt skapa en skrämmande tanke om att sparfilen försvinner för den som dör för många gånger.

PCGamesN berättar emellertid att spelaren mycket väl kan bli av med sparfilen ändå, men att det antagligen krävs väldigt mycket för att detta skulle kunna hända.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s