Evolve-utvecklarna svarar på DLC-kritiken

nyheter_ps4
Snart är det dags för Turtle Rock Studios online-fest Evolve där spelarna får agera både som elakt hungrigt monster, och soldater i ett team. Utvecklarna har dock fått kritik för att personer som förbokar bland annat får tillgång till ett ytterligare monster utöver Wraith, Kraken samt Goliath, och det handlar om Behemoth som spelarna själva fått namnge.

Anledningen till kritiken är att somliga spelare tycker att Turtle Rock Studios och utgivarna 2K Studios är giriga, då de skulle komma att klippa bort material från det färdiga spelet och släppa det till förhandsbokare, och personer som köper DLC-paketet. Dessutom är folk oroliga att de som förhandsbokar alternativt köper det nedladdningsbara materialet ska få ett spelmässigt övertag.

Nu svarar Turtle Rock Studios ena grundare Phil Rob på kritiken via utvecklarstudions egna forum.

”Många verkar tro att vi har allt detta material färdigt och skär av en bit för att sälja separat. Så är inte fallet. När Evolve når butikshyllorna kommer inget av DLC-paketet att vara färdigt. Behemoth kommer inte att vara färdig. Ingen av de planerade DLC-jägarna eller monstren kommer att vara färdiga. Det enda undantaget för detta är att några skins som vi arbetar med under tiden vi väntar på de sista delarna av paketeringen samt tillverkningen och så vidare ska bli färdiga.”

”Om vi trodde att vi skulle kunna ha gjort klar alla dessa monster och jägare inför släppet skulle vi ha tagit med dem från start. (Kom ihåg att vi i princip måste ha spelet färdigt runt 2-3 månader innan ni har tillgång till det… vi kan fortsätta att fixa buggar och liknande, men materialet är låst.) Paketen som innehåller fyra och fem monster, jägare och så vidare betyder bara att du får dem när de är klara.”

Annons